INAI PENGANTIN



SELAIN DARI INAI PENGANTIN, JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MEMANJAKAN DIRI ANDA DENGAN PAKEJ-PAKEJ SPA, YANG TELAH TERSEDIA

PAKEJ SPA YANG MENARIK DAN BERBALOI, KAMI BERLOKASI DI

B-9-2, ALAM AVENUE, JALAN SERAI WANGI G16/G, SEKSYEN 16 SHAH ALAM.
( dekat dgn puspakom shah alam.),

BAGI YANG NAK MENGHILANGKAN STRESS JUGA AMAT DI ALUK-ALUKAN. IA BUKAN KURSUS BAGI PENGANTIN SAHAJA MALAHAN BAGI YANG NAK BERTUNANG ATAU YANG MEMANG SUKA MEMBELAI DIRI.


Uptown Shah Alam Seksyen 24 merupakan satu2 nya kedai inai tunggal yang menyediakan service inai pengantin dan menjual pelbagai jenis inai.

lokasi saya berdekatan dengan pintu kecil belakang uptown, dekat sangat dengan kedai makan..

Se eloknya hubungi saya dulu untuk appointment.k.

ok..terima kasih.

Sabtu, September 16

INAI LUKIS corak dari NEGARA TIMUR TENGAH SUDAN


Sudan (nama resmi: Republic of Sudan) adalah negara yang terletak di timur laut benua Afrika. Sebelum referendum yang memisahkan Sudan menjadi dua bagian, Sudan merupakan negara terluas di Afrika dan di daerah Arab, serta terluas kesepuluh di dunia. Negara ini berbatasan dengan Mesir di utara, Laut Merah di timur laut, Kongo dan Afrika Tengah di barat daya, Chad di barat, dan Libya di barat laut. Sungai Nil yang merupakan sungai terpanjang di dunia.

ha...begitulah serba sedikit pengenalan tentang negara sudan, Artikel ini diambil dari artikel Mr.Wikipedia, GooGle.

dan kalau  korang nak tau negara sudan ni ada 36 fakta menarik tentang negara ini diantaranya ialah pemakaian inai bagi pengantin. 
28. Menurut undang-undang Sudan, usia nikah minimum adalah usia 18 tahun ke atas bagi kaum laki-laki dan 16 tahun bagi kaum wanita. Acara pernikahan di Sudan bisa memakan waktu sampai satu minggu. Di dalamnya ada lima upacara nikah “pilihan”, yaitu Jertik (upacara pernikahan spiritual), Henna pengantin laki-laki, Hennapengantin perempuan, Subhiya atau Ragis al aroos (pengantin wanita berjoget/dansa untuk tamu wanita), dan al Dukha (upacara pernikahan gaya barat).
29. Wanita yang akan menikah akan pergi ke salon henna, yaitu salon kecantikan yang melukis henna di tangan, kaki, dan lengan seorang wanita. Desain henna yang paling pavorit adalah bunga dan pola-pola simetris. Kuku juga dicat dan warna yang banyak dipakai adalah hitam kemudian merah dan cokelat. Hasil henna akan terlihat setelah dua atau tiga minggu.
semestafaakta-hanna3













kenapa saya pilih topik ini untuk di kongsikan ? sebab kalau dilihat dari corak henna negara ini ia sangat unik dan menarik, NAMPAK SENANG NAK BUAT TAPI HAKIKATNYA ...FFUUHHHH...berpeluh tau nak buat, jadi sapa yang kat sini berani nak cuba corak macam ni ? cepat 2 whatapp saya 0173276405, jom jadi model. atau korang buat then tag kat INSTAGRAM NORISH : @norishhenna






follow saya di instagram @norishhenna untuk design2 terkini dan latest :) 


juga boleh follow saya di FaceBook- Norish Keberg. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan